Automatisk kontosynkronisering fungerer som en sann kilde til hvilke kontoer som skal være i en barnehage / skolen / kommune når løsningen er slått på. Dette betyr at kontoer som allerede eksisterer hos oss, og som fortsatt er inkludert i kontosynkroniseringsløsningen, blir beholdt og overført til den nye kontosynkroniseringsløsningen når den lanseres live. Eksisterende kontoer som ikke er inkludert i kontosynkroniseringsløsningen vil bli slettet og dermed ikke migrert.
Det som nøyaktig definerer om en konto vil forbli og bli overført, er om det eksakte brukernavnet til kontoen fremdeles er inkludert i kontosynkroniseringsløsningen. Eksemplet nedenfor viser hvordan eksisterende kontoer påvirkes i forbindelse med live-lanseringen, og hvordan kontoer med samsvarende brukernavn blir migrert, mens de øvrige kontoene ikke blir migrert.
Når det gjelder kontoer som migreres, vil brukere kunne fortsette å bruke kontoene sine upåvirket av implementeringen av kontosynkronisering. For kontoene som ikke overføres, er det to alternativer å velge mellom.
- Slett eksisterende kontoer i forbindelse med live lansering. Lister kan deretter genereres på tvers av disse kontoene for å varsle brukerne. Hvis mange av de eksisterende kontoene er utdaterte, kan dette være en god løsning.
- Legg til eksisterende kontoer i en karantenegruppe i en periode. Hensikten med en overgangsperiode er å gi brukerne tid til å bytte fra sine eksisterende kontoer til de nye som administreres med kontosynkronisering. Kontoer som egentlig ville blitt slettet forblir slik midlertidig til karantenetiden utløper. Du vil bli påminnet i god tid før karantenetiden utløper.